Customer Success Manager

Vill du vara en del av Leasify, ett ledande fintechbolag specialiserat på redovisning av leasing enligt IFRS 16 och K3?

Är du våran nya Customer Success Manager?

Vi söker nu en driven och kundorienterad Customer Success Manager som vill bygga starka relationer med våra kunder och hjälpa dem att få ut maximalt värde av våra tjänster. I denna roll kommer du att arbeta med försäljning till befintliga kunder, både genom digital bearbetning och telefonkontakt, samt ansvara för att utbilda dem i vår tjänst.

På Leasify arbetar du i en dynamisk och innovativ miljö där enkelhet, transparens och digitalisering står i centrum. Vi söker dig som vill vara med och utveckla våra kundrelationer och skapa långsiktigt värde!

Din nya roll

Som Customer Success Manager kommer du att ha en central roll i att skapa och vårda kundrelationer med våra befintliga kunder, främst mellanstora till stora företag i Norden och Europa. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

  • Aktivt arbeta med försäljning och kundvård gentemot vår befintliga kundbas, både genom digitala kanaler och telefonsamtal.

  • Utbilda kunder i hur de bäst kan använda vår plattform för att hantera sina leasingavtal enligt IFRS 16 och K3.

  • Identifiera kundens behov och möjligheter för att utveckla och sälja in våra tjänster och produkter ytterligare.

  • Skapa långsiktiga kundrelationer genom att säkerställa att de får bästa möjliga upplevelse och värde från vår tjänst.

  • Följa upp och rapportera kundens utveckling och framgång, samt ge förslag på förbättringar och anpassningar i vår tjänst.


Är det dig vi söker?

Vi söker dig som har ett stort kundfokus och tidigare erfarenhet av försäljning och kundvård, gärna inom B2B eller tech/fintech. Du är kommunikativ, målinriktad och trivs med att bygga relationer både digitalt och via telefon. Erfarenhet av att utbilda kunder i digitala plattformar är meriterande. Du behöver vara strukturerad, lyhörd och ha ett proaktivt förhållningssätt för att identifiera kundernas behov. Du måste kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska, i både tal och skrift.


Om Leasify

Leasify grundades 2015 av experter inom leasingbranschen som såg behovet av en digital lösning för att skapa kontroll och transparens över företags leasingavtal. Leasingbranschen är ofta komplex och svår att navigera, men vi gör den enklare genom vår digitala tjänst, specifikt utformad för företag som redovisar enligt IFRS 16 eller K3/Local GAAP.

Vår tjänst ger företag, en tydligare översikt över sina leasingavtal, effektiviserar redovisningsprocesserna och leder till kostnadsbesparingar. Våra kunder finns i hela Europa, med Norden som vår huvudmarknad.

Leasify ägs bland annat av SEB och NFT Ventures.

För mer information, besök: www.leasify.se


Skicka in din ansökan

Vill du bli en del av vårt team och hjälpa våra kunder att lyckas? Skicka ditt CV och personliga brev till daniel.wihlborg@leasify.se och märk din ansökan med: "Ansökan: Customer Success Manager."

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Daniel Wihlborg på daniel.wihlborg@leasify.se .

Urval sker löpande, och vi ser fram emot din ansökan!